A karcsúság titkai

Hogyan tehetjük testünket természetesen karcsúvá. Keress receptre vagy hozzávalóra

Diétás ital

Az Egészségügyi Világszervezet definíciója szerint az elhízás olyan zsírszövet-felszaporodás, amely egészségkárosító következményekhez vezethet, éppen ezért betegségként kategorizálták. Fotó: Shutterstock A betegséghez vezető út A termodinamika törvénye értelmében akkor jöhet létre elhízás, ha a bevitt energia és az energialeadás különbsége több nullánál.

A felesleges energia zsír formájában felhalmozódik a szervezetben. Az esetek nagy többségében az elhízás egy komplex állapot, amelynek kialakulásában a genetikai adottságok és a környezeti tényezők egyaránt szerepet játszanak.

dr bo fogyás fogyás tenyér part fl

Farkas Kitti. A fokozott súlygyarapodás nem pusztán esztétikai kérdés, hanem súlyos egészségügyi probléma. A túlsúly, illetve az elhízás ugyanis maga után vonja a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri panaszok, valamint a daganatos betegségek kockázatának növekedését.

50 és fogyni akar mcdonald fogyni

A hasi elhízás veszélyei A szakemberek szerint a könnyen kiszámolható BMI-értéknél jóval lényegesebb az elhízás típusa, ugyanis főleg a hasra rakódó zsírréteg jelent komoly rizikófaktort és okoz betegséget. Sajnos az érintettek háromnegyed része a veszélyeztetett alma típusba tartozik.

Érzéki magabiztosság és egészséges karcsúság, minden nap!

Amennyiben a haskörfogat férfiaknál 94 cm, nőknél 80 cm felett van, úgy a szív-ér rendszeri kockázat magasabb — magyarázza a doktornő. Nagyon aktívak, mintegy kéttucatnyi különböző anyagot, hormont termelnek, amelyek önmagukban is elősegítik a betegségek kialakulását.

finomítói fogyás dohány hatása a fogyásra

Megelőzés és fogyás Mint a legtöbb egészségügyi problémánál, a hasi elhízásnál is kiemelt figyelmet kell fordítani a prevencióra. Nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a testünk működésével, tehát mindenekelőtt ismerjük meg az alapvető élettani folyamatokat. Ugyanis ha tudjuk, hogyan működünk, mitől fogyunk, mitől hízunk, mi áll a változások hátterében, akkor mi irányítunk, és megelőzhetjük a komolyabb bajokat.

Táplálkozás, diéta

De akkor sem kell kétségbeesni, ha jelenleg éppen a korábban felszaladt pluszkilókkal küzdünk. A lényeg, hogy mielőbb szabaduljunk meg a feleslegtől, és kerüljön az egészséges tartományba a haskörfogat.

Ne higgyük, hogy pusztán a kalóriadeficit elegendő. Alapfeltétel, hogy kevesebb energiát vigyünk be, mint amit leadunk, ám az, hogy honnan és hogyan fogyunk, az elfogyasztott tápanyagok összetételén és a diéta felépítésén múlik.

További cikkeink a témában

A megoldás a szakmai szempontok szerint, az élettani folyamatok alapján kidolgozott módszer, hogy zsírt veszítsen az illető, ne izmot — hangsúlyozza a doktornő.

Fotó: Shutterstock Ne dőljünk be a csodamódszereknek! Sokan úgy vélik, hogy a súlycsökkentés drasztikus beavatkozás a szervezet normál működésébe.

Ha szeretnénk orvosolni az alakunk megváltozásához vezető problémát, mindenekelőtt a szervezetünk természetes testsúly-szabályozását kell helyreállítanunk. Tehát drasztikus beavatkozás helyett a normalizálásra törekedjünk!

HL Ki ne szeretné tökéletes alakkal, egészségesen, szép bőrrel és jó közérzettel élni a mindennapjait?

Ehhez szakemberre van szükség, ne higgyünk a hangzatos reklámüzenetekkel népszerűsített csodamódszerekben — szögezi le Farkas doktornő.

Az életmódban keresendők a problémák — A szív-ér rendszeri megbetegedések kialakulása szempontjából bizonyítottan kockázati tényező a hasi ún. A zsírszövetek felszaporodása ilyenkor a zsigeri szervek körül, illetve a hasüreget kötényszerűen fedő hashártyalemezek által képzett redőben történik — magyarázza Dr. Leé Sarolta, Geomedical Egészségügyi Központ belgyógyász-kardiológusa.

Bár az ilyen típusú elhízás hogyan tehetjük testünket természetesen karcsúvá a férfiakra jellemző, a menopauzát követően a nőknél is gyakrabban megfigyelhetjük.

JM104 - Ha Te spirituális úton jársz, de a környezeted nem

A hajlam örökölhető, a genetikai adottságoktól függ. A hasi típusú elhízás hátterében — néhány ritka hormonális betegséget leszámítva — többnyire a túlzott kalóriabevitel és a mozgásszegény életmód áll. Kezdjük el még ma! Ez a probléma nem orvosolható néhány tablettával, komplex életmódváltásra van szükség, amelynek sarokkövei az étkezés megreformálása, a rendszeres testmozgás és a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás, javasolja a doktornő.

A napi kalóriamennyiség csökkentése mellett lényeges a táplálék összetétele is például kerülni kell a finomított szénhidrátokat, a magas telített- és transzzsírsavtartalmú ételeket.

Fogyókúra okosan és egészségesen...

A helyes étrend összeállításában dietetikus segíthet. Főként az étkezés teljes körű megreformálásával érhetünk el tartós eredményt. A rendszeres fizikai aktivitás szintén elengedhetetlen, de tartsuk be a fokozatosság elvét! Részesítsük előnyben a pulzusszám-növekedéssel járó dinamikus, aerob ún. Ne tétovázzunk, hogyan tehetjük testünket természetesen karcsúvá az életmódváltást még ma! Az biztos, hogy a sok-sok hasprés és felülés önmagában nem fog eredményt hozni. A hasizom igazából a törzs izmainak komplex rendszeréhez tartozó izomcsoport, gondoskodik a törzs merevségéről és a belső szervek támasztásáról, tehát funkciójából adódóan kulcsfontosságú az életünkben.

Épp ezért egyensúlyt kell tartani az edzésben is, hogy a törzsünk támasztása jó legyen.

A hasi elhízás veszélyei

Vagyis ha edzed a hasadakkor a hátat és a farizmokat, továbbá a medencealapi izmokat is fejleszd, és persze a test minden izomcsoportját, hiszen ez egy csodálatosan működő láncolat… Mindvégig tartsd észben az alapgondolatot: ne torzítsd egyoldalú terheléssel a törzset.

Ha kizárólag a hasadra koncentrálsz, és csak azt erősíted, azt a hátad könnyen megszenvedheti. Természetesen fordítva is igaz: gyenge hát esetén a has izmaira is kiemelt figyelmet kell fordítani. Ne törődjünk bele! A has izmai több rétegben helyezkednek el, a külső ferde hasizom, belső ferde hasizom, egyenes hasizom, haránthasizom és a négyszögletű ágyékizom együttesen felelősek azért, hogy minden szervünk a helyén maradjon, tudjunk állni, ülni, illetve más mozgássorokat végezni.

A hasizom mindig dolgozik. A hasi zsír nemcsak esztétikai problémát jelent, de a belső szerveket is nyomhatja, és számos különböző betegséghez vezethet.

Ezek is érdekelhetnek

Az izmokat folyamatos terhelés alatt tartja, azok viszont nem állnak készen erre, így jelentősen nő a sérv kialakulásának veszélye. A hasi hízás gyakran arra utal, hogy az illető tolja maga előtt a problémákat, míg a hasi-deréktáji hízás inkább a gondok halmozásáról árulkodik.

  1. Ajánlom A fogyás titkai sokkal egyszerűbbek, mint azt gondolnánk, csupán helyesen, ésszel kell őket alkalmaznunk.
  2. Könyv - Egészség, életmód - Táplálkozás, diéta
  3. Érzéki magabiztosság és egészséges karcsúság, minden nap! | Well&fit
  4. Néha hiába diétázunk, edzünk, nem akarnak a kívánt ütemben leolvadni a zsírpárnák rólunk.
  5. Ha nem érezzük jól magunkat a bőrünkben, ha hiányzik az önbizalom és harmónia, akkor hiába a legszebb öltözet, vagy szexi fehérnemű.
  6. 4+1 tipp az egészséges karcsúságért | vakantiehuizen.hu

Aki extrém felesleggel küzd, forduljon mentálhigiénés szakemberhez, pszichológushoz, és ezzel párhuzamosan kérje orvos, edző segítségét. A szakember tapintással érzékeli az esetleges szétnyílást, ez különösen fontos olyan nőknél, akik már voltak várandósak — mondja Bartha-Darabos Ivett.

Vitalitás tippek a Vitallandtól

Persze a hasizmunkat indirekt módon is fejlesztjük, mivel a legtöbb gyakorlat végrehajtásában szerepet játszik, és ezek mind erősítik, formálják a has izmait, például a légzőgyakorlatok vagy a törzs merevítése terhelés alatt. A kiegyensúlyozott és mértékletes táplálkozással egybekötött, teljes testre kiterjedő edzéssel, célirányos gyakorlatsorokkal előbb-utóbb elérjük a vágyott célt. Hogyan tehetjük testünket természetesen karcsúvá és átgondoltság — ez legyen a jelszó, így biztonsággal haladunk majd előre, és az eredmény sem marad el.